הבלוג עדיין בהרצה

@@ הבלוג ברפורמה מתמדת @ הפוסטים לא סופיים @ אין אחריות על "נזקים" לקוראים שלא בדעתי, ביחוד כאלה שימינה ממרידור@@
@@זהו לקט קטן מכתבים שלי שנאגרו בזיכרון המחשב. התאריך בתחילת פוסט, תאריך ההכנסה ולא הכתיבה.@@


יום שני, 5 בספטמבר 2011

חידלון אירגוני "הגנת" הצרכן הישראלים

הרחש בחש הקוטג'י האחרון הראה סופית את אימפוטנטיותם של מעל  לחמישה "אירגוני הצרכנים" (המועצה לצרכנות - משרד המסחר והתעשייה, רשות ההסתדרות לצרכנות, איגוד הצרכנים הבלתי תלוי, איגוד הצרכנים הדתיים, "אמון הציבור", כתובות שונות לתלונות כמו  הממונה על הגנת הצרכן)   בארץ, שהכל התרחש למרות קיומם, ולא היתה להם שום תרומה לענין.
האירגונים מתימרים לייצג ולשרת את הצרכנים, אך מכיוון שהם מפוצלים, עם ניגודי אינטרסים מובנים (ההסתדרות נזהרת לבקר חברות מחשש לתיקולים עם עובדי חברות, משרד המסחר והתעשיה פושר מחשש פגיעה בחברות) ללא צוות מלא של מומחים לנושאים הנדרשים, ללא התשתית הדרושה (למשל יכולת לעריכת מבחני מוצרים באופן מקצועי),ללא מימון מספיק (הם חייבים להתמודד מול התאגידים עם המיליונים לפרסום. הם חייבים לעסוק בהסברה ולימוד באופן רחב ועמוק לצרכנות, הם חייבים להיות נגישים וידועים בציבור)  - אין להם מעמד של מובילי ציבור והשפעתם שואפת ל אפס. בקיצור אין הם גורם בנוף הכלכלי חברתי כמו אירגונים מקבילים בארה"ב, גרמניה, בריטניה וכ"ו.
הדישדוש והחלשת  הצד הצרכני  ימשך עד היווצרות גוף מגן צרכנים גדול אחד (אירגון גג או איחוד האירגונים הפעילים), עם מעמד סטטוטורי (מעמד משפטי. יצוג מוסדר בועדות ומוסדות ממלכתיים כמו למשל אלה הרגולטורים), תיקצוב  ציבורי בלתי תלוי (פוליטית ומסחרית. בחלקו ממס על השקעות הפירסום המסחריות). רק מגוף כזה נקבל במישור הצרכני באופן אפקטיבי ומקיף מחירונים השוואתיים ומוסמכים  מהעולם, מידע על טיב המוצרים השונים - מתוך בדיקות השוואתיות (ברמת הtest הגרמני ודומיו, אולי בשיתוף פעולה אתם) רציניות ומחקרים שהם יעשו, וזאת תוך ניראות ונגישות לסניפים שיהיו במקומות  מרכזיים בכל רחבי הארץ ומערך פרסום להסברה והכוונה מורגשת.
רק גוף כזה עם הנהגה אסרטיבית, יהיה גורם ממוקד שיוכל לאגם ולכוון את המוני הצרכנים לפעולה אפקטיבית וליצור לחץ מול בעלי השררה וההון. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה