הבלוג עדיין בהרצה

@@ הבלוג ברפורמה מתמדת @ הפוסטים לא סופיים @ אין אחריות על "נזקים" לקוראים שלא בדעתי, ביחוד כאלה שימינה ממרידור@@
@@זהו לקט קטן מכתבים שלי שנאגרו בזיכרון המחשב. התאריך בתחילת פוסט, תאריך ההכנסה ולא הכתיבה.@@


יום שבת, 20 בדצמבר 2014

חיבור הפריפריה

 
 

 הצעה למערכת וידאו-קונפרנס שתאפשר מפגשי קבוצות במרצ  ללא מגבלות מרחק
פריפריות     קירות זכוכית      פעולות החדרה מערכתית שנכשלו עד כה

פעילות שוטפת של התארגנויות שונות  במרצ (פורומים-ביחוד פריפריות, צעירים, סטודנטים וכ"ו.) נבלמת ואינה מתפתחת כפי שיכולה הייתה  עקב המרחקים שעל הפעילים מכל קצוות הארץ לעבור כל פעם על מנת  לקיים את מפגשיהם. לא מעט פגישות לא התקיימו או התקיימו עם נוכחות נמוכה, לא תכליתית.

אנו מציעים בזה אפשרות עכשוית, אמינה, מקובלת, עם מענים לכל תחלואי הנהוג היום: איפשור מפגשים עם מיכסום מספר המישתתפים, חובקי כל הארץ, חיסכון בהוצאות נסיעה ובזמן. מעבר לכך זהו יישום עקרונות להם אנו מחוייבים. יתרונות סביבתיים (הפחתת ביזבוזי אנרגיות, הורדת זהומי האויר, רעש וסיכונים) הנגשה (מוגבלי תנועה ובריאות),קרוב פריפריות. מיקסום פוטנציאלים.

העולם המסחרי אימץ לא ללא סיבה את ה"כלי" של שיחות הועידה האור-קוליות המקשרות  בין מקומות כינוס במקומות שונים (וידאו-קונפרס), שהווה פריצת דרך יעילה לבעיות דומות, חובקות עולם.  המערכות לשיחות ועידה המסחריות יקרות ועם בעיות נגישות לפעילות שלנו. לעזרתנו בא כאן ה"סקייפ" האינטרנטי הנפוץ והידוע  עם אפשרות מעשית , טכנית אירגונית וכספית, המתאימה לאפשרויות ולצרכים שלנו. ה Skype Premium group video  (בסוף לינקים אל דוגמאות יישום מתאימות).

במשותף אנו, אורי חנניה (איש מחשבים שהיה כבר שותף במרצ בנושאי מחשבים)  ויהודה דרור, בנינו הצעה מפורטת מעשית ומתומחרת, המצורפת בזה, בנויה על שימוש בציוד וקוי אינטרנט קיימים במשרדי מרצ ומקומות המועמדים לרשותנו (משרדים,  דירות , בתי קפה...). את המערכת אפשר יהיה למשל לתפעל בכ4 (אפשר יותר) מוקדים גאוגרפים אזוריים (למשל: תל אביב, חיפה, ירושלים, באר שבע). בכל מוקד גאוגרפי יתכנסו חברים ואוהדים מהאזור (מוגבלי תנועה, בכמות מסוימת, יוכלו להתחבר מבתיהם). מעשית יהיה כנראה הנכון להתחיל בפיילוט של שני מקומות, אולי תל אביב וחיפה.


מערכת תקשורתית מתורגלת שכזו יכולה להיות פריצת דרך משמעותית  ותיגבור חזק בפעילות, בשיח הפנימי, בהכללת ציבורים נוספים ובגיבוש דעות במרצ. היא תוכל להיות גם מורחבת למפגשים פורצי גבולות עם שלוחות מרצ בחו"ל ועם קבוצות אחרות בעולם , כולל פלשתנאיות/ערביות  באזורים עם מגבלות הגעה מדיניות/בטחוניות. מרצ תוכל להיות כך דוגמה ומופת למפלגה עם דמוקרטיה פנימית נאותה, מתקדמת ומתאימה לזמננו.

דרור יהודה                                                                           אורי חנניה

054-4417178                                                                      050-7366260

dror14@013.net.il                                               uri_ha@netvision.net.il

 

לינקים:

דוגמאות יישום


 


 


 

                    סרטון הדרכה להתקנת מערכת                      http://www.youtube.com/watch?v=i9lfO2iWEhs
 

 

 


 
 
 
 
 

 

 



 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה